Trombositten Zengin Plazma

Trombositten Zengin Plazma Nedir?

Kişinin kendi kanından elde edilen platelet yönünden zenginleştirilmiş plazmanın cilt ve saçlı deri tedavilerinde deri altına enjeksiyon yöntemi ile uygulanmasıdır. Yeni bir cilt gençleştirme yöntemi olan Trombositten Zengin Plazma uygulaması en doğal yöntemlerdendir.

Trombositten Zengin Plazma tedavilerinde plateletler doku onarımında başrol oynarlar, plateletler yara bölgesinde toplanır ve başta growth faktör (büyüme faktörü) olmak üzere iyileştirici faktörlerin ortaya salınmasını, kök hücrelerin bölgeye yönelmesini sağlarlar. Elde edilen serumdaki pıhtı hücrelerinin ortalama yoğunluğu milimetreküpte bir milyon olarak ölçülmektedir. Trombositten Zengin Plazma yöntemiyle elde edilen serumdaki pıhtı hücreleri ve büyüme faktörleri, yeni kollajen oluşumunu ve hücreler arası maddeyi çoğaltarak cildi yenilemek üzere derinin alt dokularına yayılır. Bu onarıcı görevlerle dolu maddeleri cilt ve saç dökülmesi tedavilerinde de aynı amaçla kullanıyoruz

Saç dökülmesi, ciltte sarkma ve lekelenmeler, vücut çatlakları gibi durumlarda yara onarım sağlıklı değilse iyileşme zorlaşır. Onarıcı plateletler sorunlu bölgeye kan dolaşımı ile ulaşamıyorsa o bölgeye direkt olarak ulaştırmak uygun olacaktır. Bu hücreler kanımızda mevcut olduğuna göre tek yapmamız gereken Trombositten Zengin Plazma tekniği ile plateletleri kandan ayırmak ve sorunlu bölgeye direkt olarak nakletmektir. Deride yılların ve UV ışınlarına maruz kalmanın yarattığı kırışıklık, gevşeme ve sarkmayı geriye döndürecek, parlaklık ve canlılk getirecek, İyileşmesi uzun süren yara, çatlak ve saç dökülmesinde tek başına kullanmak veya diğer tedavi seçeneklerinin etkisini güçlendirmek gibi amaçlarla Trombositten Zengin Plazma yöntemi kullanılabilinir.