Saç Mezoterapisi Nedir?

Saç mezoterapisi; saç tellerinin güçlü ve sağlıklı olabilmesi adına gerekli olan vitamin, mineral, aminoasit ve büyüme faktörlerinin doğrudan saçlı deriye enjeksiyon yolu ile uygulanması işlemidir. Saç köklerinin uykuda olanlarını uyandırmak, hasalı olanları onarmak, ekilmiş saçları güçlendirmek, zayıflamış saç telini dolgunlaştırmak amacıyla uygulanabilmektedir.

Saç dökülmesi genç, yaşlı, kadın,erkek  herkesin etkilenebildiği çok sık yaşanan bir  sorundur ve bununla mücadelede en etkili yöntem olarak mezoterapi elimizdeki önemli araçlardan biridir.

Mezoterapi ne demektir?

Mezoterapi, kelime anlamı olarak derinin orta tabakasına tedavi uygulamak anlamına gelir.

Saç mezoterapisinde ince uçlu iğneler kullanılarak ve yaklaşık birer santimetre aralarla özel ürünlerin enjeksiyonu tarzında uygulanmaktadır. Saç mezoterapisinin başarılı olabilmesi için enjeksiyonun saç köklerine ulaşabilmesi gerekmektedir. Bu nedenle saçlı derinin orta tabakasına uygulanması çok önemlidir.

Saç mezoterapisinin yarattığı etki, saç ve saçlı deriye dışarıdan uygulanan şampuan, tonik, serum ile karşılaştırılamayacak kadar üstündür. Bu ürünler mezoterapinin etkisini güçlendirebilir fakat tek başına kullanılmaları yetersiz kalır.

Saç Mezoterapisi Nasıl Etki Eder?

Saç tellerimizin beslenmesi ve büyümesi saç kökü diye adlandırdığımız folikül ile gerçekleşmektedir.

Saç kökünün büyümesinde baş rol oynayan dermal papilla ve matriks bölümüdür. Bu önemli bölümde yeni hücre oluşumu gerçekleşmektedir ve iyileşme buradan başlamaktadır. Saç kökündeki dermal papila ve matrikste meydana gelen genç hücreler olgun hücreleri yukarı iter. Yenilenmenin olduğu bu katmanın gereken malzemelerle beslenmesi için saç mezoterapisinin bu kata uygulanması önem arz eder.

Saç mezoterapisinin etkili olabilmesi için; saç kökündeki dermal papila ve matrikse kadar inen enjeksiyonların yapılması önemlidir. Saç mezoterapisi sırasında; saçlı derinin orta tabakasına eksik olan vitamin, mineral, aminoasit, kanlanmayı artıran içeriğin doğru yere iletilmesi sağlanır.

Ancak doğru derinliğe bırakılan saç mezoterapi içeriği sayesinde ile saç kökünün tüm ihtiyacları karşılanmış olur. Bu sayede saç kökleri güçlenir, saç dökülmesi durur, saç telleri kalınlaşır ve yeni saçlar.

Saç Mezoterapisi için Seçilen Ürünlerde İçerik Nasıl Olmalı?

Saç köklerinin kan dolaşımında yetersizlik, kanla gelen vitamin minerallerin eksikliği, saçlı derinin yaşlanması, saçlı deride enflamasyon varlığı, hormonal sebepler, kansızlık gibi sebeplerle saç dökülebilmektedir. Dökülme tedavisi yaparken tüm bu nedenleri ortadan kaldırabilecek, eksikleri yerine koyabilecek ve uygulanan alanı onarabilecek özellikte ürünler tercih edilmelidir.

Saç mezoterapisi için seçilen ürünlerin öncelikle saç dökülmesini durdurucu etkisi mutlaka olmalıdır. Her saç mezoterapi ürünü, saçın büyümesini tetiklemeli, yıpranmış saçı onarmalı, saç köklerinin ihtiyaçlarını karşılamalı ve saçın yapısını kuvvetlendirmelidir. Ürün seçimi bu denli önemlidir.

Saç mezoterapisinde amaca uygun olarak seçilen karışımlar, uzman ve yetkili kişilerce uygun derinliğe, uygun dozlarda, özel iğne ve özel tekniklerle cilde verilir. Saçlı derinin orta tabakasına verilen mezoterapi ürünleri ile saç köklerini besleyen  kılcal damarlarda etki başlar ve saç beslenmeye başlar.Uygulanan saç mezoterapi ürünü içindeki saç köklerini besleyen vitaminler, mineralleri, saç için özel yapı taşı aminoasitleri, antioksidanları ve bölgesel kan dolaşımını arttırıcı maddeleri sayedinde saç olması gereken sağlıklı şekli alır.

Saç Mezoterapisi Uygulaması Sırasında Acı Çeker miyim?

Saç mezoterapi tedavisinde çok ince ve hatta hayalet iğne adı verilen yok gibi incelikte iğneler kullanılmaktadır. Uygulama öncesi lokal anestezikler kullanılabilir. Ancak tedaviye ihtiyaç yaratan saçlı derideki değişiklikler, saçlı deride oluşmuş hasarlar nedeni normalden daha hassas olduğundan ilk seanslarda biraz acı duyulabilmektedir.

Anestezik kremler, spreyler ve hatta lokal anestezik ampullerin uygulanması acının azaltılmasında kullanılabilmektedir. Saçlı deride emilimin kolay olması ve saçlarda yağlı görüntü oluşturmaması açısından sprey tercih sebebidir.

Saç mezoterapi öncesi saçlı deriye; güçlü uyuşturan anestezik sprey uygulamakta ve 20 dakika beklemektedir. Sprey formunda olması  saçlı deriye daha rahat dağılmasını sağlar ve uygulama sırasında rahatsızlık vermediği için konforu artırmaktadır. Böylece hastalarımızın saç mezoterapisi esnasında acı hissetme riskini en aza indirmeyi hedefliyoruz.

Saç Mezoterapisinin Yan Etki Riski Olur mu?

Saç mezoterapisinde kliniğimizde tercih ettiğimiz ürünler testlerden geçip onay almış ürünlerdir. Deriye uygulanabilir ve allerji yapmadığına dair onaylı ürünler tercih etmekteyiz. Çok allerjik bünyelerde 1 saat kadar kızarıklık olsa da sonrasında tamamen düzelmektedir.

Ancak mezoterapide kullanılan ürünün içindeki maddelere karşı bir duyarlılık olup olmadığı işlem öncesinde hekim tarafından değerlendirilebilir.

Saç mezoterapisinde verilen ürünün uygulanan alandaki yoğunluğu yan etki olmayacak şekilde ayarlanmıştır. Bileşimi, oranları, yoğunluğu ve uygulanan miktar ideal olduğunda sonuçlar başarılı olmaktadır.

Olumsuz bir sonuçla karşılaşmak için onaylı ürünler tercih edilmelidir.

Saç Mezoterapisi Ne Kadar Sürer?

Saç mezoterapisin süresi uygulandığı alanın büyüklüğü ile değişkenlik gösterir. Bununla beraber anestezi uygulama süresi, cilde uygulanan mezoterapi öncesi bakımlar, mezoterapi işemi ve sonrasında uygulanan yatıştırıcı ve destekleyici terapiler ile yaklaşık 1 saat sürmektedir.

Bu sürenin ilk 20 dakikası anestezinin etki etmesi için geçen süredir. Konforlu bir uygulama için olmazsa olmaz bir aşamadır.

Uygulanacak kişinin hastalığı ve şikayetine göre mezoterapi öncesi yapılan uygulamalar değişebilmektedir. Saçlı deride enflamasyon varsa yatıştırılması, kepeklenme veya sivilceler varsa onlara yönelik uygulamalar, hassasiyet ve tahrişlerin yatıştırılmasına yönelik özel ürünlerin uygulanması başarıyı artırmaktadır.

Mezoterapi yapılacak kişinin şikayetlerine göre ve yaşına bağlı olarak ek işlemler yapılabilir. Saçlı deride cildin iyileşmesini ve gençleşmesini sağlayan farklı cihazlarla yapılan uygulamalar alınan sonuçları olumlu etkilemektedir. Bu uygulamalar yaklaşık 15-20 dk sürmektedir.

Mezoterapi aşamasında çok ince uçlu iğnelerle mezoterapi ürünleri deride saç köklerine uygulanmaya başlanır. Saç dökülme nedenlerine yönelik en uygun mezoterapi karışımı belirli aralıklarla saçlı deriye uygulanır bu işlem genellikle 15-20 dakika sürmektedir.

Mezoterapi işemi sonrası mezoterapi ürünlerinin emilimini artıran elektroporasyon işlemi uygulanmaktadır. Saçlı deriye yaptığı olumlu etkileri sayesinde mezoterapinin başarısını artırmaktadır.

Saç Mezoterapisi Kaç Seans Uygulanmalıdır?

Uygulanan her saç mezoterapi seansının saç köklerine fayda edeceği muhakkaktır. Her tedavide olduğu gibi saç mezoterapisinden istenilen sonucun elde edilebilmesi için kaç seans uygulanması gerektiği kişiden kişiye farklılık gösterebilmektedir. Tedavi planlaması; muayene sonucuna, dökülme tipine, eşlik eden hastalığın mevcudiyetine, saç ve cilt özelliklerine uygun olacak şekilde kişiye özel yapılır.

Saç dökülmesinin şiddetine bağlı olarak seans sayısı değişebilmektedir. Dökülmenin durdurulması amacıyla en az 4 seans yapılması uygun olacaktır. Bu süreç saç kökünün büyüme fazına uyan bir zaman dilimidir.

Seans sayısı; dökülmenin şiddetine, saç tellerindeki incelmeye, saç kaybının derecesine, beraberinde eşlik eden hastalık varlığına, vitamin mineral eksikliğinin derecesine göre değişkenlik gösterir.

Saç Mezoterapisi Her Yaşta Uygulanabilir mi?

Saç dökülmesi, saçlı deri ve saçın yıpranması, saçın incelmesi için belli bir yaşanmışlık gerekir. Bu nedenle bu sorunlar genellikle ergenlikten sonraya kalır ve bu yaşlar mezoterapi için uygun yaşlardır. Saç mezoterapisi; saç dökülmesi başta olmak üzere saç telinde güçsüzlük, incelme, matlaşma, yıpranma sorunları yaşayan hem kadın hem erkek, her yaştan kişi için rahatlıkla uygulanabilen bir tedavi yöntemidir.

Saç Mezoterapisi Kimlere Uygulanır?

Saç mezoterapisi, hem kadın hem erkeklere uygulanabilir. Her tip saç dökülmesinde başarılı sonuç alınabilmektedir.

Tedavide ilk adım dökülmenin durdurulması olduğundan dökülme durana dek seanslar sürdürülür. Dökülmesi olan her hasta saç mezoterapisinden fayda görür.

Saç Mezoterapisi Hangi Hastalıklarda Uygulanır?

• Her tip saç dökülmesi şikayeti olanlarda
  • Saç ekiminden önce saçları güçlendirme veya mevcudu koruma amacı ile
  • Saç ekimi sonrası saç tellerinin kuvvetlenmesi ve mevcudun iyileştirilmesi
  • Saçlarında incelme, zayıflık ve seyrelme fark edenler
  • Saç tellerinde hacim kaybı ve matlaşma şikayeti olanlar
  • Ağır hastslıklar veya yoğun ilaç tedavilerine bağlı oluşan saç kaybını yerine koymak isteyenler
  • Ailesinde ciddi saç dökülmesi örneği olanlar
  • Aile bireylerinde saç ekimi yaptıranların bulunması
  • Çeşitli sebeplerle belirgin ama kısa süreli saç dökülmesi yaşayanlar
  • Saça uygulanan her hangi bir işlem sebebiyle (boyama veya kuaförde başka bir işlem görmesi esnasında yanması gibi) uğradığı hasarları onarmak isteyenler
  • Saçlarında geç uzama sorunu olanlar
  • Saçları kolay kırılan, cansız ve bakımsız görünen kişilerde
  • Aşırı fön, boya v.b işlemlerden sonra saçların hasarlarını toparlamak isteyenler
  • Diyet sonucu hızlı bir şekilde saç kaybı yaşayan kişiler
  • Doğum sonrası dökülmeye bağlı oluşan saç kayıplarını telafi etmek isteyenler.