• Telefon

• dr.sibel@drsibelunlu.com

• Adres
  • FSM Bulvarı Selin Sit. C Blok Daire: 7 Nilüfer / BURSA
En Yakın Dostunuz Sigara Gerçek Dostumuz Mu?

Seviniriz içeriz, üzülürüz içeriz, keyifli anlarımıza da hüzünlü anlarımıza da ortak ederiz sigarayı. Hayatımızın anlamı arkadaşımız dostumuz olur bazen. Bırakınca boşluk hissedeceğimizi düşünürüz, elimizi nasıl meşgul edeceğimizi şaşırırız, sinirli olmaktan ve kilo almaktan korkarız bırakınca. Böyle anlarda bırakmaktan vazgeçer içmeye devam etmeyi seçeriz. Zararları bizi bulmaz sanırız, herkes kanser olmuyor ya deriz, zararı olursa düşünürüm diye geçiştiririz.

Peki dostumuzu daha yakından tanımak ister miyiz, buna hazır mıyız?

Sigara dumanı 70’den daha fazla kansere neden olan madde içerir ve dumanı soluduğumuzda bu kimyasallar akciğerlerinize girerek tüm vücuda yayılır. Atabilecek miktarın üstünde olması sebebi vücutta hasara neden olur. Sadece akciğer değil mesanenin içinde olduğu pek çok uzak organ kanserlerine de sebep olabilmekte veya olmasını kolaylaştırmaktadır.

Dünyada en çok ölüm sebepleri arasında olan kalp damar hastalıklarını kolaylaştırıp, akciğer hastalıklarına neden olup, diğer organlara taşınan oksijeni azalttığı için organ işlev bozukluklarına neden olmaktadır.

Sigara kullanıcıların yarısı eninde sonunda kanserden ya da sigaradan kaynaklanan diğer hastalıklar nedeniyle ölür. Ayrıca sigara kullanıcılarının dörtte biri orta yaşlarda, 35 ve 69 yaşları arasında ölmektedir.

FSM Bulvarı Selin Sit. C Blok Daire: 7
Nilüfer / BURSA